31 Ocak 2011 Pazartesi

İSTANBUL'U YAZANLARIN ÖYKÜSÜ




Küçüklüğümden beri kağıt parçalarına, defter kenarlarına, oraya, buraya, ya da belki içime, beynime yazmışım, saklamışım şiirlerimi, anılarımı... Şimdi hepsini sandıktan çıkarıyorum sanki... Tozlu raflardan üfleyip seçiyorum anıları. “Sende ne cevherler varmış” cinsinden övgüleri, çok sık duyar oldum son zamanlarda... Bu çok güç kazandırıyor, destek veriyor insana ... Karalamalarım değer kazandı, hem çevremin hem de kendi gözümde...

İstanbulu yazıyorum grubunu tanıdığıma çok seviniyorum. Bir yıl önce yola çıkan bu gemiye dört ay önce Burgaz adadan bindim. Gülyüzlü, güleryüzlü, tatlı sesli, şeker sözlü bir kaptanımız var. Tren, vapur farketmiyor; yedi tepe İstanbul’u geziyor, yeniden öğreniyor, birlikte keşfedip, birlikte yazıyoruz. Teşekkürler Yeşim kaptan... Şimdi İstanbul'u ayrıntılarda yaşamak daha bir keyifli; daha çok gezmek, daha çok yazmak gerek. Zaman zaman tanıdık mekanlar oluyor durağımız. Sevgi tadında kekler, çörekler, kahveler, çaylar eşliğindeki sohbetlerimiz, paylaşımlarımız nasıl da hoş oluyor. Yepyeni mekanlarda da sevimli grubumuz çok dikkat çekiyor ve bizi çok içten karşılıyorlar. Her limanda, pozitif enerjinle sımsıcak ortamlar yaratıyorsun Yeşim kaptan......

Güzel İstanbul yüzyıllardır şiirlere, romanlara konu olmuş; biz de rüzgarına kaptırdık kendimizi. Gönül sohbet ister , kahve bahane misali biz de şehr-i İstanbul'u dilimize doladık... Bazen yazacak ne çok şeyim varmış diye şaşıyorum kendime. Kelimeler üstüme gelip, beni esir alıyor. Onları kağıda dökmezsem rahat bırakmıyorlar. Dolmuşta, vapurda, köşede, bucakta çıkarıyorum hemen kağıdı kalemi... Çizip karalayıp, notlar alıyorum. Yazmayı çok sevdim, daha da seveceğim anlaşılan. Bu arada güzel, canım kuzenim Tuğba’dan da söz etmeden, ona teşekkür etmeden geçemem. Ablasını elinden tutup getirdiği, sizi tanımama sebep olduğu için...

Yaşam boyu sağlık ve mutlulukla temiz ve berrak sularda seyret; yolun ve bahtın açık olsun; yüzünde açan güller hiç solmasın Yeşim kaptan... Teşekkürler... İyi ki doğdun ...

Haydi kalkın, demir alıyoruz, daha uğrayacak çok liman var...


Bingül Egemen
Ocak - 2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder